Terug naar de schoolsite!

woensdag 13 februari 2019

Project 'dromen'

Op 6 februari ontving 'De Akker' post van de GVR.








De leerlingen schreven hun mooiste dromen op een briefje voor de GVR.
Dat werd in een klas-droompot gestopt en ...  



op maandag 11 februari bleken alle dromen uit onze klaspot weg te zijn!

11/02/2019

Kunnen we onze toekomst voorspellen door de eerste letter van onze naam in de verf te tekenen?






12/02/2019 & 14/02/2019

Elk kind mocht een TOP 3 maken van keuzactiviteiten.

vb. IK DROOM ervan om eens MUZICHE DROOMBEWEGINGEN te maken.

Deze les werd gegeven door juf. Els aan super enthousiaste en flinke kinderen.

Droomlied beluisteren
Dromen uitbeelden
Spelletjes met knuffels, dekens en de parachute
Ochtendgymnastiek
Verhaal uitbeelden a.d.h. van een prentenboek
Droombewegingen maken op dag- en nachtmuziek.







































































13/02/2019

Iemand wenste in de droomweek ...
dieren op school, waarop Giara en Tiany hun konijntjes meebrachten naar de klas.
Wat een belevenis om lessen te volgen, terwijl snuffelende, springende,
 langorige, knuffelzachte diertjes in de klas verblijven.







Bedankt om de droom te helpen realiseren!

15/02/2019

Ook juf. Hanne en Toby wilden de dierendroom laten uitkomen.
Wat fijn om samen te leren, samen te leven en vooral samen te spelen! ZILL!



























Hartelijk bedankt juf. Hanne en TOBY!

15/02/2019

Iemand wenste in de droomweek ...
te figureren in een strip,
waarop we in groepjes een passage uit een strip naspeelden.
De jongens trokken zelfs passende kostuums aan
en de meisjes vertolkten meerdere rollen!































15/02/2019

Creatief schrijven

I have a dream ...
Dorpen moeten groter worden.
Europa moet een land zijn.
In school moet je dansen.
J.A.

Ik droom vaak dat ik ...
Afbeeldingsresultaat voor geopereerdgeslagen word door iemand in de turnles en dan val ik flauw en moet ik geopereerd worden aan mijn neus . K.C.


Ik droom vaak ... dat ik rijk ben en de armen eten geef en drinken. J.C.

In mijn droom scoor ik en dan scoor ik in het echt. Soms is het bijna hetzelfde. B.C.

Ik droom dat ik ... gezond en sportief blijf en ik veel vrienden maak.  :) T.D.

 Ik droom vaak dat ik…
met een unicorn op een regenboog in Candyland rijd en dat het ALTIJD zomer is. G.G.
Afbeeldingsresultaat voor zomerAfbeeldingsresultaat voor unicorn

Droomgedicht

Bijna iedereen heeft dromen

er zijn er superveel
heb je nog geen dromen
dan ben je niet alleen.
A.G.

I have a dream …
Geen oorlog meer, want er is veel te veel ruzie in de wereld. Geen armoede meer en veel meer vrede op de wereld. Veel meer lantaarnpalen op de weg, want het is veel te donker. T.M.

Droomgedicht
Mensen dromen .
Je wil dat ze uitkomen.
Mensen dromen.
Dromen zullen komen !   
  
W.R.

I have a dream…

Pas het schooluur aan : 10 uur op school .
De kinderen willen meer tijd om te dromen.
De juffen en meesters zullen blij zijn.
De kinderen gaan goed meewerken. E.T.


Droomgedicht
Meestal in de nacht
al nagedacht?
10 seconden duren
geen uren.
Ogen dicht
droom
ontwaak!

Leuk, snel en wel.
C.V.P.


15/02/2019

We maakten een wandeling door de school om de verschillende beeldende werkjes te bewonderen.
Deze werden gemaakt tijdens de creatieve, klasdoorbrekende namiddagen.

* Stop-motion-filmpjes
* kleibeeldjes over de GVR
* Droommobiles
* Droomschudbollen

* Toneel
O.l.v. juf. Ilse brachten de groep van de dinsdag en de donderdag hun toneel.

















***

















Er kwam opnieuw een brief van de GVR aan op school ...
Bedankt voor alle mooie dromen!






Ook al is de projectweek ten einde ... 

Keep on dreaming ...